U vrijeme civilizacijskih promjena, novih pristupa i prepreka koje zahtjevaju inovativna rješenja, dom je postao zrcalo nas samih.
Sveopća informiranost dostupna u nekoliko klikova, nepobitne činjenice važne za održivost nas kao jedinke, ali i planeta na kojem “gostujemo” postale su obilježja naših interijera i predmeta u njemu.
Kakvi su to “novi” interijeri i što ih to čini toliko drugačijima?
Minimalizam, eklekticizam, industrijski ili skandinavski stil – zvuči vam poznato?
Mnogi će se složili da je odzvonilo zastarjelim i očekivanim pristupima, zadanim formama i kalupima po kojima bi “lakše” odredili stil uređenja.
Interijeri, kao i ljudi danas, više ne poznaju etikete.
Naglasci su danas na održivosti i inovativnosti. Inovativno korištenje materijala, funkcionalnost koja nije zakinuta estetikom, ugođaj bivanja uz dizajnirane predmete i osobno zadovoljstvo korištenjem istih. Mi kao korisnici, stvaraoci prostora moramo biti zadovoljeni. Očekuje se interakcija s prostorom i predmetima u njemu.
Vidjeti drugačije, dotaknuti neobično, pomirisati neodgonetnuto. Dopustiti da nas vizualni jezik upoznaje.
Interijeri današnjice sadrže neočekivane elemente i ponekad se čini kao da gledamo hiperealističnu vizualizaciju prostora u kojemu se nalazimo. Naizgled nespojivo spojeno u cjelinu.
Što je to toliko drugačije u interijerima danas?
Naglašavanje boja ili, u drugoj krajnosti, potpuno odsustvo istih, dizajnerski detalji koji pozivaju na interakciju, predmeti koji su nas privukli kombinacijom materijala ili transparentnošću proizvodnog procesa.
Tako će se danas u interijerima često pronaći predmeti malih obrtnika koji će svojim zanatskim znanjem spojiti “staru i novu školu”. Čak ni tepisi više nisu samo kvadratni ili okrugli. Primjerice, tepisi švedsko-američkog studia Okej privlače svojim organskim oblicima, izraženim bojama i reljefima koje nas taktilno iznenađuju.
Uz takve se, gotovo prolivene forme, često nalaze predmeti njima u potpunoj suprotnosti. Baš kao što bez buke ne bismo prepoznavali tišinu, tako i u ovom slučaju tekuće forme stoje u suprotnosti sa statičnim, kristalnim oblicima koji ih dodatno naglašavaju.
Kao dobar primjer može nam poslužiti upečatljiv i funkcionalan Meta stolić za magazine dizajniran od strane berlinskog studia New Tendency koji svojim čistim linijama metala “reže” fluidnost i stoji kao statement-piece u prostoru.
Uz razne predmete dnevne uporabe spomentut ćemo i stolnu lampu UAUproject-a, kreativnog dua iz Poljske.
Neptune je lampa u potpunosti nastala tehnikom 3D printanja od reciklirane plastike. Svoju funkcionalnost i čvrstoću može zahvaliti inovativnom pristupu u zbrinjavanju plastičnog otpada.
U našoj idealnoj kombinaciji za uređenje interijera nalazi se i Twin sofa danskog brenda Formel A .
Svojom formom komplementira svim do sad spomenutim predmetima, a svojom udobnošću odmoriti će i najumornije. Tkanina sjedišta izrađena je od recikliranih plastičnih boca – 37 boca po jednom metru materijala, odnosno 370 boca po jednoj sofi što osigurava čvrstoću i trajnost, ali i govori o brizi o očuvanju planete.
U novim se interijerima ocrtava naša direktna svijest i briga o okolišu, naš način življenja, ali i otvorenost za nove, inovativne i pomalo drugačije predmete koji nas okružuju.
Sigurni smo da ste i Vi pronašli trag inspiracije i da ste spremni obogatiti svoje interijere novim predmetima koji promiču nove dizajnere, pristupe i forme u umjetnosti prikladno vremenu u kojem živimo.
Tekst: Mario Vurdelja
IZVOR: BURO247.hr