Prihod američke kompanije za vidokonferencijske usluge Zoom ostvario je u drugom kvartalu prihod veći od milijardu dolara.
Zoomov prihod uvećan je od aprila do juna za 54 posto, na tačno 1,02 milijarde dolara. Time je kompanija prvi put otkad je osnovana u ovom pogledu prekoračila granicu od milijardu dolara.
Čist profit je uvećan uvećan je 71 posto, na 316,9 miliona dolara.
U trećem tromjesečju Zoom očekuje prihod u rasponu od 1,015 do 1,02 milijarde dolara, što bi predstavljalo povećanje od 31 posto, piše Blic.
Od Šandonga do Silicijumske doline
Erik Juan, 50-godišnji osnivač i izvršni direktor kompanije Zoom odrastao je u provinciji Šandong u Kini u, kako je opisuje, porodici srednje klase. Dijete geoloških inženjera, Juan je bio prosječan student koji je studirao računarstvo, a nakon rada u Japanu, odlučio je da želi da dođe u centar tehnoloških inovacija: Silicijumsku dolinu.
– Želio sam da prihvatim taj prvi talas internet revolucije – rekao je Juan.
Podnio je zahtjev za vizu H-1B za dolazak u Ameriku, ali je odbijen. A onda ponovo odbijen. I ponovo. Juan se prijavio osam puta prije nego što je primljen u Sjedinjene Države.
U Silicijumsku dolinu je ušao 1997. godine, tokom prvog internet buma. Želio je da uđe u prizemlje živahnog startapa. Pronašao ga je u VebEku, mladoj kompaniji – bio je među prvih 20 angažmana – čiji je cilj bio da se brzo povećaju mogućnosti propusnog opsega koje se koriste u mrežne sastanke na kojima možete lako i jeftino dijeliti ekran radne površine.
Juan, koji je u trenutku dolaska imao 27 godina, uklopio se u globalnu radnu snagu VebEka – značajan broj kineskih imigranata regrutovan je zajedno sa Juanom – ali zatečen je nesposobnošću da govori engleski jezik. Iako je mogao da razumije razgovore oko sebe, kaže da nije mogao da učestvuje.
– Nisam mogao da se pridružim marketinškom timu ili prodajnom timu – rekao je Juan, te dodao da se morao vratiti pisanju koda.
Juanove bivše kolege povezuju Juanov ograničeni engleski jezik (on i dalje ima izražen kineski akcenat) s tim da je više puta previđen.
– Vidio sam ogromnu količinu nesvjesne pristrasnosti prema Eriku, jer on nije izgledao kao dio, nije zvučao kao dio – kaže David Najt, bivši potpredsednik odeljenja za upravljanje proizvodima u VebEk-u, objavio je CNN Business.
Iako Juan nije mogao da kontroliše kako drugi razumiju njegov engleski, usredsredio se na ono što je mogao da kontroliše: na svoj rad.
– Od oca sam znao dvije stvari: nastavi da se trudiš, budi skroman i jednog dana ćeš biti dobro – rekao je Iuan.
Od VebEk-a do Ciska
VebEk su osnovala dva imigranta: Subrah Iiar je došla iz Indije i vodila marketing i prodaju, dok je Min Zhu, imigrant iz Kine, obrazovan na Stenfordu, bio zadužen za tehnički razvoj. Oboje su postali mentori Juanu.
VebEk je 2007. prodat Ciscu za 3,2 milijarde dolara. Juan, koji je bio toliko vezan za VebEk da ga je nazivao “svojom bebom”, sada se našao kao radnik jedne od najvećih tehnoloških kompanija na svijetu.
Za Juana se njegovo vrijeme u kompaniji Cisco pokazalo neprocjenjivim: transformisalo ga je iz inženjera u preduzetnika. Osnivanje Zooma “bilo je čisto reakcija na to što ga nisu poslušali u nekim segmentima”.
Osnivanje Zooma
Juan je napustio Cisco 2011. godine, zajedno sa oko 40 kineskih inženjera VebEka. Početno finansiranje njegove nove kompanije dolazilo je od njegovih poznanika i bivših kolega, uključujući Subrah Iiar.
– Da mi je rekao da šalje osobu na Mars, stavio bih novac – seća se Iiar. Uz finansiranje i osoblje, Juan bi mogao da lansira svoju novu bebu: Zoom.
Plan je bio jednostavan. Izgradite bolji VebEk.
– Nije pokušao da ga revolucioniše. Samo ga je učinio boljim i jeftinijim, kvalitetnijim i jednostavnijim i usredsređenim na video – rekao je Najt, koji je VebEk napustio malo prije Juana.
Prije svega, Juan je želeo da obraduje svoje kupce.
– Želio sam da se pridružim kompaniji u kojoj sam se svako jutro budio i osjećao sretnim: želio sam da napravim bolje rješenje za pružanje sreće kupcima VebEk-a – rekao je Juan.
“Sveti Gral”
Ispostavilo se, ono što kupce video konferencija raduje su stvari o kojima ne moraju da razmišljaju. Niko ne želi da preuzme aplikaciju ili se prijavi za račun ako ne mora. Oni samo žele da stvar uspije. Ali pitajte bilo kog inženjera i oni će vam reći da pravljenje jednostavnog proizvoda nikada nije jednostavno.
– U proizvod morate ugraditi mnogo discipline – rekao je Oded Gal, bivši veteran VebEka, koji sada radi zajedno sa Juanom u Zumu kao njegov glavni direktor za proizvode, za CNN Business.
Iako je otkrivanje načina uspostavljanja skalabilnih video poziva bilo zastrašujući izazov, za Juanov Zoom tim to je bila samo polovina uspjeha. Morali su i Zoom učiniti takvim da bi svako mogao da ga koristi. Toliko lako da usrećuje njegove kupce.
Zoom može da radi u bilo kom pregledaču. Ne bi bilo potrebno da prilagodite postavke zaštitnog zida. I za razliku od VebEk sastanaka, sa njihovim teško zapamćenim ID-ovima sastanaka, Zoomu bi se moglo pristupiti jednostavnom vezom.
– Rješavanje tog korisničkog trvenja … u tehnološkom svijetu je vrsta svetog grala – rekla je Bet Kindig, tehnološki analitičar u Beth.Technology.
IZVOR: Biznisinfo.ba