Slikarka Aleksandra Kokotović, rođena Sarajka, sa adresom stanovanja u Beogradu, ime je koje stoji iza prekrasnih umjetničkih djela koja krase brojne javne objekte poput hotela, restorana, korporativnih prostora, ali i domove sretnika.
Samostalna izložba The Blue Pill, umjetnice Aleksandre Kokotović, otvorena je i u Sjedinjenim Američkim Državama, u galeriji moderne umjetnosti Echo Arts, u Bozmenu, u Montani.
Ljubitelji moderne umjetnosti, kolege slikari i kipari, kao i profesori sa akademija u Minnesoti i Chicagu, okupili su se na svečanom otvaranju u petak 22. aprila, kome je prisustvovala i naša umjetnica.
Echo Arts je galerija moderne umjetnosti u Bozmenu, čiji su termini za izlaganje već popunjeni za izlaganje u naredne dvije godine.
Istovremeno, Aleksandrine slike su postavljene i na međunarodnom aerodromu Džeksonvil na Floridi, a izložba će trajati do jula tekuće godine.
KONCEPT UMJETNOSTI ALEKSANDRE KOKOTOVIĆ
Privlačnost duhovnog buđenja i prosvjetljenja bila je sveprisutna u svakoj civilizaciji kroz vijekove; ipak, sa obnovljenim ideologijama prošlosti, čovječanstvo nastavlja da se bori i da se hvata u koštac sa stvarnošću. Ljudsko postojanje se stalno dovodi u pitanje, dok se suočavamo sa naizgled neobjašnjivim tragedijama i teškoćama, pokušavamo da se izborimo ili sa znanjem ili sa neznanjem. Bitka između to dvoje nikada ne prestaje, stvarajući unutrašnju neravnotežu u pojedincu i rezultirajući podjelom unutar društva.
Naše društvo nas dijeli površno, jer smo kategorisani na osnovu statusa, etničke pripadnosti, religije, politike, itd. Svi smo jedno, ali još nismo shvatili ovu istinu i tako kroz strah pokušavamo da pojednostavimo ono što ne razumijemo. Pitamo se da li su stvarnost, istina i znanje vrijedni tog traganja. Realnost, istina i znanje su moć, i mi se borimo da preuzmemo tu odgovornost i teret, stoga izbjegavam istinu i tražimo spoljne inhibitore da nas drže u stalnom stanju blaženog neznanja.
Koncept „plave pilule“ i „crvene pilule“ je utkan u kulturu društva kroz filozofiju i opipljivo kroz farmaceutske proizvode. „Plava pilula“ inhibira stvarnost, dok „crvena pilula“ budi istinu; sa „crvenom pilulom“, biramo spremnost da saznamo istinu koja bi mogla da nas uznemiri ili nam promijeni život, dok sa „plavom pilulom“ biramo da ostanemo u zadovoljnom neznanju.
LIKOVNA KRITIKA
Ekspresivne, slojevite, apstraktne slike Aleksandre Kokotović istražuju unutrašnji sukob koji doživljavamo kao ljudska bića, nastojeći da postanemo cijeli, preispitujući naše postojanje i svoja osnovna uvjerenja. Inspirisana ljudskim postojanjem, „Plava pilula“ je paradoks između znanja i neznanja. „Plava pilula“ se u društvu smatra inhibitorom matrice, ali subjekti slika Kokotović su nesputani i van sadržajni. Pozivajući posmatrače da sami stvore sopstvenu istinu.
Njene slike uključuju sugestije eteričnih i anđeoskih figurativnih formi unutar intenzivnih prolaza apstrakcije i unutar eksperimentalnih linija i oblika. Prigušena površina uparena sa upotrebom sporadičnih živih boja ili geometrijskih elemenata igra se temama zemaljskog i nebeskog, i odražava mnoge intimne zamršenosti uma. Kao naklon nadrealizmu, Kokotovićkin rad nastoji da oslobodi kreativni potencijal nesvjesnog uma. Njen opseg je širok, jer transformiše svoj rad u visoko personalizovane medije sa jednim, jedinstvenim glasom izražavanja. Njena upotreba apstrakcije je zamršeno inspirisana ljudskim duhovnim putovanjem i potragom za dostizanjem višeg ja. U istom duhu, njen rad je svjedočanstvo svijesti, obuhvatajući sve dimenzije prostora, materije i vremena, jer njene slike izazivaju posmatrača da pogleda van našeg materijalnog svijeta.
Njeni potezi kistom su istovremeno spontani i orkestrirani, jer ona briljantno stvara dijelove teksture suprotstavljene glatkom završnom obradom, što savršeno ilustruje transcendentalno stanje, inspirišući posmatrača da sa strahopoštovanjem i čudom razmišlja o nepoznatom svijetu, u sebi i izvan njega. Jaki potezi, upareni sa pero-lakim i lazurnim, rezultiraju iluzijom subjekta koji nestaje, dok podebljane linije usidravaju predmet da ne izroni iz samog platna. Njena upotreba linearnih linija strateški prožima njen rad, stvarajući smirenost i spokoj. Često sežući izvan platna, linearna linija takođe poziva posmatrača da otvori svoj um dalje izvan fizičkog, trenutno posmatranog rada u kontemplativno stanje nalik snu ili meditaciji.
Kokotovićkin izbor palete boja je takođe paradoks između koncepta „plave pilule” i „crvene pilule”. Pretežno hladnih nijansi, paleta koju koristi u seriji je mirna i simbolična, aludirajući na harmonizaciju uma, tijela i duše. Njeni subjekti su maštoviti, ali utemeljeni u istini; ona uključuje figuracije anonimnih i enigmatičnih bića sa oreolom u bijelom pored geometrijskih, sanjivih pejzaža, koji naizgled postoje u našim sopstvenim snovima i majstorski se izražavaju u budnom životu kroz svaki potez Aleksandrine četkice.